fredag 9. desember 2011

Redesign: Julies cocktailkjole

Nå er vi nettopp ferdig med en kjempemorsom oppgave, nemlig redesign. Redesign betyr å lage nye klær av gamle stoffer og klær som vi har liggende. Jeg ville lage en kjole som skulle være litt pyntet, og som skulle gjennspeile min sans for det enkle, men også elegante. Jeg sydde en cocktailkjole med utgangspunkt i et stort, svart skjørt, en gammel ballkjole, og en gammel blondegardin fra 1800-tallet. Inspirasjonen har jeg hentet fra Valentinos klassiske kjoler, Marchesas brudekjoler, og Chanels farger og enkle eleganse.

Jeg klipte av overdelen på ballkjolen, sydde om det svarte skjørtet til et blyantskjørt og sydde på blondegardinen på overdelen. Resultatet ble kjempebra og jeg synes kjolen ble fin:-)











Dette har vært den absolutt morsomte oppgaven vi har gjort dette semesteret!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar